8 kroków do napisania genialnego zapytania ofertowego o projekt strony internetowej.
Napisanie bardzo dobrego zapytania ofertowego ma zasadnicze znaczenie dla powodzenia projektu i pozyskania odpowiedniego wykonawcy projektu.
Oto 8 kroków do stworzenia imponującego zapytania ofertowego!
Napisanie zapytania ofertowego (zapytania ofertowego) w projektowaniu stron internetowych lub przeprojektowanie, modyfikacji strony www jest niezbędne do uzyskaniu dokładnych ofert od agencji. Gdy napiszesz dobre zapytanie , to po przesłaniu takiego zapytania , masz gwarancję ,że agencje odpowiedzą i zaproponują o odpowiednie rozwiązanie, określając zakres pracy, harmonogram i koszty powstania witryny lub przeprojektowania jej.
Dobrze przygotowane zapytanie ofertowe daje gwarancję ,że odpowiedzą agencje , które mają odpowiednie kompetencje i doświadczenie do realizacji Twojego pomysłu. A to już kolejny krok do rozmowy telefonicznej lub spotkanie osobiście, gdzie zostaną udzielone bardziej szczegółowe pytania i odpowiedzi.
Oto 8 kroków, które powinieneś zrobić, aby stworzyć świetne zapytanie ofertowe:
1. Podsumowanie
Pierwszym krokiem jest przedstawienie firmy, a następnie podsumowanie projektu i powodów złożenia zapytania ofertowego. Opisz, co masz nadzieję osiągnąć, współpracując z potencjalnym dostawcą i opisz wszelkie problemy, które napotykasz lub twoi użytkownicy z bieżącą witryną. Bądź jasny, zwięzły i pisz na temat. Nie ma potrzeby żargonu technicznego ani wzmianki o kodzie; to praca dla agencji! Twoje wyzwanie to, aby jasno określić swoje wymagania i nadać kontekst pozostałej części zapytania ofertowego.
2. Kontekst firmy
Krótko opisz historię swojej firmy, odpowiadając Kto, co, gdzie, gdzie, dlaczego i jak. Opisz także typowych odbiorców lub klientów. Daj swojej potencjalnej agencji lepsze zrozumienie tego, kim jesteś i co robisz. To nie musi być szczegółowe; tylko krótkie podsumowanie opisujące powyższe, a także doświadczenie w branży i lata działalności. Mówi to potencjalnym wykonawcom, kogo i co reprezentujesz, i daje wczesne wskazanie, czy pasują oni do Twojej marki.
3. Główne cele
Jakie problemy napotykasz Ty i Twoi użytkownicy? Co masz nadzieję osiągnąć dzięki nowej stronie internetowej? Zachowaj możliwie zwięzłą charakterystykę, rozpoznając główne obszary problemów oraz sposób, w jaki nowa strona internetowa pomoże ci rozwiązać te problemy.
Takie podejście pomoże potencjalnym wykonawcom zrozumieć dokładne twoje cele od pierwszego chwili , unikając niepotrzebnych czkawek po drodze.
4. Zakres projektu i rezultaty
Tutaj nakreśl konkretne usługi, których szukasz. Każda agencja interaktywna / dogital ma własne obszary specjalizacji. W Aionline.pl mamy do czynienia z prostymi projektami, a także z niezwykle złożonymi wymaganiami, mega skomplikowanymi algorytmami.
Chociaż wszyscy dostawcy tego typu usługi różnią się między sobą ofertami, niektóre typowe oferty obejmują:
- Zarządzanie projektami poprzez PM
- Planowanie interfejsu użytkownika/CMS
- Projekt graficzny
- Rozwój Front / Backend
- Optymalizacje SEO/SEM
- Kampanie PPC
- Zapewnienie jakości kodu i testy
- Migrację treści
- Tworzenie strategii komunikacji
- Pisanie treści
- Branding
- Księgę znaku
- Fotografię / wideo
Nakreśl zakres prac projektu, aby twój potencjalny wykonawca mógł wziąć pod uwagę konkretne zadania, które należy wykonać. Umożliwi im to przedstawienie jaśniejszej wyceny.
5. Mapa strony
Mapa strony to przede wszystkim spis treści dla Twojej witryny. Powinien być zaprojektowany w taki sposób, aby użytkownicy mogli szybko i łatwo znaleźć to, czego szukają. (User Experience (UX) jest kluczowym czynnikiem wpływającym na efektywność Twojej witryny i to często powoduję decyzję użytkownika o pozostaniu lub opuszczeniu w ciągu kilku sekund).
Utwórz ogólną mapę witryny, w tym strony takie jak Strona główna, O nas, Usługi i Kontakt. Jeśli masz określone strony, które chcesz umieścić w nowej witrynie, koniecznie je wypisz. Na przykład czy chcesz dodać sekcję blogu? Lub strona „Sklep”? Upewnij się, że te strony są tutaj polecane.
Określenie w przybliżeniu liczby stron, które Twoim zdaniem będzie potrzebować, jest kluczowe dla Twojego dostawcy, ponieważ daje jasne wskazanie, jak duża będzie Twoja nowa witryna i ile niestandardowych układów strony będzie potrzebować.
6. Oś czasu i kamienie milowe
Kiedy chcesz, aby Twój projekt został uruchomiony? Jeśli masz na myśli konkretną datę, dodaj ją tutaj. Należy również wymienić inne ważne daty, w tym kampanie reklamowe lub premiery nowych produktów. Informacje te pozwalają Twojemu dostawcy ustalić, czy mogą dostarczyć w tych terminach.
7. Wymagania funkcjonalne
Czy masz jakieś wymagania techniczne dotyczące witryny, takie jak przetwarzanie płatności, logowanie użytkowników lub określony CMS? Jeśli tak, wyszczególnij je tutaj. Im więcej informacji podasz, tym dokładniejszą propozycję projektu otrzymasz od dostawcy.
8. Budżet
Szczerze mówiąc o swoim budżecie. Określ, co jest dla Ciebie ważniejsze: najtańsza opcja lub ta, która zapewnia największą wartość w ramach Twojego budżetu? Zapewnienie budżetu (nawet jeśli jest to ogólny zakres) umożliwia dostawcy zwrot najodpowiedniejszego rozwiązania w oparciu o określone cele i zakres. Należy również uwzględnić, czy szukasz dodatkowych usług, takich jak bieżąca konserwacja i wsparcie, oraz podać na to osobny budżet.
Jakie jest twoje najważniejsze kryterium przy wyborze dostawcy? Zarysuj je tutaj! Od specjalistycznej wiedzy i możliwości agencji po portfolio i odpowiednie projekty – koniecznie opisz tutaj swoje kryteria, aby Twój dostawca mógł ustalić, czy jest to właściwa agencja dla Ciebie.
Oto nasze najlepsze wskazówki, jak napisać genialne zapytanie ofertowe! To nie musi być skomplikowane; w rzeczywistości mniej znaczy zdecydowanie więcej. Uprość to, bądź szczery i nie bój się dobrej zabawy po drodze!
Jeśli szukasz pomocy przy pisaniu zapytania ofertowego, nasz zespół twórców treści jest tutaj, aby Ci pomóc.
Skontaktuj się, aby omówić swoje unikalne potrzeby!