Jaka jest przyszłość SEO w roku 2023?

20.02.2023
Digital marketingMarketingSEO

Optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek przeszła długą drogę od momentu powstania Google, ale przyszłość SEO wygląda jeszcze bardziej obiecująco.

W tym artykule przyjrzymy się, co przyniesie przyszłość SEO w 2023 roku i jak najnowsze trendy, takie jak wyszukiwanie głosowe, wpływają na kierunek rozwoju SEO.

Omówimy, jakie trendy są nadal aktualne, z jakich należy zrezygnować i jakie nowe strategie powinny przyjąć firmy, aby wyprzedzić konkurencję.

Optymalizuj pod kątem kupujących w Internecie

Obecnie żyjemy w epoce cyfrowej, w której większość codziennych czynności, w tym zakupy, można wykonywać online.

Na podstawie statystyk Statista szacuje się, że w roku 2022 r. przychody ze sprzedaży detalicznej online w Stanach Zjednoczonych wyniosły prawie 905 miliardów dolarów. Przewiduje się, że do 2027 r. przekroczą 1,7 biliona dolarów rocznie.

Handel internetowy rósł, ale pandemia z pewnością przyspieszyła ten trend, pozostawiając wiele firm nieprzygotowanych do tego kanału sprzedaży. Dlatego wiele firm dynamicznie rozwija teraz swoje sklepy online oraz szuka usług agencji SEO, aby zapewnić sobie pozostanie w grze.

Kupujący online dynamicznie zwracają się ku zakupom artykułów spożywczych, przedmiotów codziennego użytku, takich jak ubrania i produkty higieny osobistej, artykuły gospodarstwa domowego i nie tylko.

Pod tym względem trendy Google w 2023 r. również będą się zmieniać. Google rozszerzył również swoje usługi, aby zwiększyć atrakcyjność firm do sprzedaży swoich produktów za pośrednictwem swojej platformy. Ponadto Google wciąż jest BEZPŁATNY, a firmy nie muszą płacić prowizji za wyświetlanie swoich produktów. Obecnie Google idzie w kierunku łatwiejszego zapewnienia  zakupów klientom online. Wyszukiwarka Google zawsze umieszczała doświadczenie i opinie klienta w centrum swojej platformy zakupowej online. Opracowała wykres zakupów, aby pomóc kupującym.

Wykres wspomagany sztuczną inteligencją zbiera informacje w czasie rzeczywistym z list produktów wielu sprzedawców, aby przedstawić odpowiednie produkty, które mogą spełnić wymagania konsumentów.

Odbywa się to za pośrednictwem różnych źródeł, takich jak filmy i recenzje, w tym informacje o specyfikacjach, cenach i zaletach.

Kupujący może przesłać zdjęcie produktu do Google, na jego podstawie Google wyszuka produkt w jego imieniu, nawet jeśli użytkownik może nie rozpoznać marki lub nazwy produktu.

Marketing wideo

Platformy marketingu wideo, takie jak między innymi YouTube i TikTok, wyniosły branżę marketingu video na pierwszy plan.

Szacuje się ,że już  86% firm używa teraz filmów jako narzędzia marketingowego w celu zwiększenia liczby potencjalnych klientów i konwersji.

Poniżej znajdują się dodatkowe fakty, które mówią o potencjale, jaki może przynieść marketing wideo:

 – Świadomość marki wzrasta o 139%, gdy konsumenci widzą reklamę.

 – Ponad 50% użytkowników korzysta z filmów, aby dokonać właściwego zakupu.

 – 54% konsumentów chce oglądać treści wideo od firm, którym ufają.

 – 51% specjalistów ds. marketingu uważa, że wideo zapewnia najwyższy zwrot z inwestycji ( ROI) w wydatki na reklamę.

 – 7 na 10 osób kupiło produkty na podstawie reklamy, którą obejrzało na YouTube.

 – Twoja witryna będzie miała 53 razy większe prawdopodobieństwo pojawienia się na pierwszej stronie wyników Google, jeśli w Twojej witrynie będzie dostępny film.

 – Klienci wolą interakcję za pośrednictwem filmów zamiast tekstu.

Wkrótce więcej klientów niż kiedykolwiek wcześniej będzie oglądać filmy, gdy będą szukać produktów i usług. YouTube udostępnił już nowe funkcje, które pomogą użytkownikom w szybszym znajdowaniu informacji, których szukają, za pomocą filmów.

Ważne jest, aby strategia marketingowa oparta na wideo była integralną częścią planu marketingowego SEO w 2023 roku.

Optymalizuj pod kątem wyszukiwania głosowego ( Voice search) i zapytań konwersacyjnych

Trendy SEO na rok 2023 spowodują, że więcej osób będzie wyszukiwać głosowo. Głównym celem Google jest szybkie i dokładne odpowiadanie na pytania użytkowników.

Google opracowała system językowy LaMDA AI, który ma pomóc wyszukiwarce lepiej rozumieć naturalne rozmowy.

Kiedy klienci szukają informacji na temat rodzaju produktu, który ich interesuje, LaMDA może je szybko zidentyfikować, rozłożyć na szczegóły, aby uzyskać dokładny wynik.

Ponadto pierwszym krokiem w strategii SEO na 2023 r. powinna być optymalizacja SEO pod kątem wyszukiwania głosowego i innych pytań konwersacyjnych.

Optymalizuj używając semantyczne powiązanie słów kluczowych

Google jest niezwykle wyrafinowane w zawężaniu wyników wyszukiwania dla słów kluczowych. Nie tylko łączy słowa kluczowe z najlepszymi stronami związanymi z tematem ale też linkuje do  powiązanych semantycznie fraz kluczowych z wynikami wyszukiwania.

Zatem, im więcej semantycznie powiązanych słów kluczowych umieścisz w tekście, tym większe prawdopodobieństwo, że Google będzie w stanie rozpoznać Twoje treści i umieścić Cię na szczycie wyszukiwań internetowych.

Korzystanie z wielu podobnych słów kluczowych może pomóc w poszerzeniu zakresu problemu  i zapewnieniu większej wartości odwiedzającym Twoją witrynę, zwiększając prawdopodobieństwo, że uznają ją za bardziej korzystną.

Zoptymalizuj grafiki i zdjęcia  pod kątem SEO w 2023 roku

Grafiki i zdjęcia  mogą zmienić nudną witrynę internetową w ekscytującą, interaktywną platformę, która przyciągnie użytkownika i utrzyma jego uwagę. Jednakże, aby to nastąpiło, użytkownik najpierw musi zostać przekierowany na Twoją stronę za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej, takiej jak Google.

Problem polega na tym, że wymagania  optymalizacji obrazów pod kątem wyszukiwarek dla większej ekspozycji w nich istnieje już od dłuższego czasu, ale wiele marek nie używa tej techniki.

Dobrze zoptymalizowane zdjęcia i grafiki pozwalają osiągać wyższe pozycje w Google  i zwiększony ruch na Twojej stronie.  To tylko dwa powody dla których warto optymalizować swoje obrazy na stronie. Doświadczenie użytkownika to ważny aspekt, który również należy wziąć pod uwagę. Pozytywne , wyjątkowe doznała zwiększają konwersję zakupowe.

Na przykład obrazy o dużym rozmiarze mogą opóźniać ładowanie stron internetowych. Może to frustrować użytkowników sieci, którzy mogą przejść gdzie indziej i porzucić Twoją witrynę, aby przejść do innej, która pojawia się podczas wyszukiwania. W ten sposób możesz stracić potencjalnych klientów na rzecz konkurencji. Z różnych obserwacji nad zachowaniem się internautów wynika ,że optymalny czas ładowania się strony nie może przekraczać 4 sekund.

Optymalizacja obrazów w Twojej witrynie to kluczowy trend SEO, który będzie obecny przez jakiś czas. Zoptymalizuj swoje obrazy, aby zadowolić wyszukiwarki i potencjalnych klientów, jeśli chcesz obniżyć współczynniki odrzuceń i zwiększyć liczbę konwersji.

Końcowe przemyślenia

SEO to stale rozwijająca się i rozwijająca się branża, która będzie się rozwijać w przyszłości.

W nadchodzących latach SEO będzie ważniejsze niż kiedykolwiek, ponieważ rozwija się technologia sztucznej inteligencji AI takiej jak ChatGPT , a tworzenie treści staje się coraz bardziej konkurencyjne.

Firmy muszą być na bieżąco z najnowszymi trendami, aby pozostać w czołówce swoich branż.

Ponadto muszą zachować czujność, aby upewnić się, że ich strony internetowe są zoptymalizowane pod kątem algorytmów wyszukiwarek ( SEO techniczne), zapewniając klientom najlepszą możliwą obsługę.

Skontaktuj się z nami, aby uzyskać najnowsze rozwiązania SEO.

Kategorie

Zapytaj nas

aionline.pl
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Dziękujemy

Odpowiemy na Twoje zapytanie w ciągu 24 godzin.