5 alternatyw w marketingu dla Facebooka w mediach społecznościowych
Chcesz poszerzyć swoje podejście do mediów społecznościowych? Oto 5 alternatyw dla Facebooka, które pomogą Ci zdywersyfikować marketing.
Facebook ewoluował znacznie na przestrzeni lat, ale stał się również niezwykle skomplikowany – szczególnie w przypadku firm.
Nie chodzi już o publikowanie treści i dotarcie do wszystkich odbiorców; dzisiaj jest tak dużo konkurencji i bardzo trudno jest dotrzeć do odbiorców za darmo. Facebook wydaje się ciągle zmieniać zasady, tnie zasięgi a strony firmowe są coraz mniej angażujące.
Instagram znacznie się rozrósł na przestrzeni lat i jest dziś jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych. Chodzi przede wszystkim o publikowanie zdjęć, ale jest też wideo / wideo na żywo. Działa to cuda dla firm, które chcą ściśle współpracować z grupą docelową.
Historie na Instagramie – Instagram Stories to także wielka sprawa, umożliwiająca firmom dzielenie się chwilami „zza kulis”, bez konieczności zapisywania ich w swoich profilach. Instagram jest potężny i skuteczny dla wielu różnych firm, od restauracji i hoteli po banki iczy nawet firmy budowlane.
Od około 2008 roku Twitter doskonale nadaje się do zbierania danych, śledzenia konkurencji i śledzenia hashtagów. Jest to także najlepsze miejsce, aby uchwycić pigułę tego, co dzieje się w społeczeństwie.
Obserwujemy coraz większa popularność Twittera w Polsce. Już w przeciągu jednego miesiąca (listopad – grudzień 2019) zyskał ponad 1,5 mln nowych użytkowników. Czy to w koncu dobry czas dla tego medium? Zobaczymy.
Podstawą korzystania z Twittera jest bardzo dobra znajomość tej platformy. Trzeba ją poznać na wylot , aby tweetować jak profesjonalista. Tylko te najlepsze strategie marketingowe mają sukcesy na Twitterze. A najlepsze strategie obejmują wiele aspektów tweetowania min. Poprzez szukanie odpowiednich list osób wpływowych, używanie obrazów w celu zwiększenia liczby retweetów, przeprowadzanie zaawansowanych badań i tweetowanie z zamiarem dotarcia do prawdziwych ludzi i odwołania się do ich ciekawości.
Youtube
YouTube to nie tylko miejsce do oglądania uroczych filmów o kotkach lub ulubionego pokazu szkiców. To miejsce, w którym niezliczeni twórcy stworzyli całe społeczności za pomocą swoich filmów. Od ofert edukacyjnych po społeczności rozrywkowe, możliwości komunikowania się za pośrednictwem wideo są nieograniczone, a wideo bardzo mocno angażuje społeczność.
Przykłady pomysłów na tworzenie wideo:
- Filmy firmowe przedstawiające podstawowe wartości Twojej firmy
- Filmy edukacyjne i filmy instruktażowe
- Wywiady z wpływowymi osobami i liderami niszowych myśli
- Filmy od kulis przedstawiające Twoją firmę i ludzi
Po przyciągnięciu uwagi swoimi filmem, zdobyciu subskrybentów możesz , dalej rozwijać tych użytkowników jako potencjalnych klientów poprzez :
- Filmy produktowe przedstawiające twoje produkty lub usługi
- Referencje wideo – opinie zadowolonych twoich klientów
- Filmy przedstawiające Case study – Studia przypadków kolejnych zadowolonych klientów!
Kluczem do przyciągnięcia uwagi odbiorców jest innowacyjność. Możesz także używać hashtagów nie tylko do angażowania określonych odbiorców, ale także do śledzenia i monitorowania grup. W końcu media społecznościowe powinny obejmować słuchanie, a nie tylko nadawanie.
To, co zaczęło się jako miejsce do publikowania CV , szybko stało się doskonałym miejscem do kontaktu z profesjonalistami. Ponieważ ponad 300 milionów ludzi aktywnie korzysta z platformy, można śmiało powiedzieć, że jest to idealne miejsce do rozpoczęcia komunikacji , zbierania informacji o markach i angażowania użytkowników poprzez wartościowe treści. Możesz również skorzystać z takich funkcji, jak natywne wideo (które dociera do topowych kanałów), udostępnianie dokumentów (np. pliki PDF), a nawet wideo na żywo.