Marketing B2B: co jest modne, a co nie w 2022

19.05.2020
Digital marketing

Marketing B2B (inaczej Business-to-Business) to szybko zmieniająca się przestrzeń, dlatego trudno jest ustalić, które pomysły, taktyki i technologie są obecnie najbardziej popularne.

Ponieważ każdy  miesiąc  niesie zmiany w przestrzeni marketingowej B2B, postanowiliśmy sporządzić tę listę, aby przedstawić najgorętsze strategie marketingowe B2B w tym miesiącu.

Wideo B2B

Marki stają się coraz bardziej kreatywne, jeśli chodzi o marketing wideo B2B i nie jest zaskoczeniem, biorąc pod uwagę ich popularność. Ostatnie badanie LinkedIn wykazało, że większość marketerów B2B uważa teraz wideo za najważniejszy format treści kreatywnych. Jest tak, ponieważ jest łatwiejszy niż kiedykolwiek wcześniej, pomagając jednocześnie budować świadomość marki, zaangażowanie i powiązanie z komunikatem. Co więcej, jest on w stanie ulepszyć i uzupełnić inne treści B2B, takie jak strony docelowe zawierające wideo, i może pomóc w podsumowaniu i wyjaśnieniu złożonych procesów lub produktów.

Punk Marketing

Dzięki Punk Marketingowi zamiast spieszyć się, by zainwestować w najnowsze technologie, których nie rozumiesz, wykorzystujesz zasoby, które obecnie posiadasz, w najbardziej kreatywny, dostępny sposób.

Ta metoda pozwala podejmować większe ryzyko, stosując nieco bardziej już gotowe podejście, do  którego  szukamy  więcej możliwości kreatywnego eksperymentowania. Bycie punkowcem oznacza umocnienie się w urzeczywistnianiu pomysłów i współpracę z podobnie myślącymi partnerami, którzy wyznają etos DIY, więc zamiast polegać na zgrabnym, modnym formacie lub prezentacji, która zachwyci odbiorców, polegasz na surowej kreacji i oryginalności.

Webinary

Według najnowszego badania Demand Gen Report dotyczącego preferencji kupujących B2B, 48% respondentów uważa webinary za najcenniejszą formę przedstawiania kontentu. Wydają też więcej na seminaria internetowe niż na jakakolwiek inne formy kontentu..

Podcasty

Inną popularną metodą marketingu B2B są podcasty, które w ostatnim czasie są bardzo poszukiwane i uważane za cenną formę komunikacji treści jeszcze na wczesnych etapach działań kupującego.

Branding audio

Branding audio jest często pomijany i niedoceniany jako podstawowa dyscyplina marketingowa, szczególnie w marketingu B2B. Jest jednak niezwykle skuteczny we wzmacnianiu komunikacji i promowania marki komunikowanych bardziej tradycyjnymi kanałami. W sensie silniejszym niż wzrok dźwięk jest bardzo skuteczny w przyciąganiu zainteresowania potencjalnych klientów i wzbudzaniu świadomości marki. Pomaga również wzmocnić postrzeganie marki i stworzyć nowe kanały komunikacji z odbiorcami docelowymi.

Świadomość sztucznej inteligencji

Jako jeden z najczęściej omawianych zagadnień podczas Advertising Week Europe w tym roku, świadomość różnorodności neurologicznej nabiera coraz większego tempa, gdy marketerzy stają się bardziej świadomi potrzeby integracji unikalnych sposobów doświadczania świata.

Osoby neurodiverse są zwykle wysoko w spektrum autyzmu, ale są tak wykwalifikowane w niektórych obszarach, że mogą rozwijać się w każdej firmie, co jest korzystne zarówno dla kultury marki, jak i wyniku finansowego. Ta niewykorzystana siła robocza reprezentuje ukryty talent, który jest w stanie dostrzec wzorce i błędy w danych, których inni nie potrafią.

A oto niezbyt gorące trendy 2020 …

Strategie treści wirusowych

Planowanie wirusowej treści jest ogromnym wyzwaniem w marketingu B2B. Po pierwsze, nie da się przewidzieć; rzadko pasuje do celów marketingowych B2B i może aktywnie podważać twoją strategię.

Zautomatyzowane odpowiedzi w mediach społecznościowych. Boty

Tak, automatyzacja mediów społecznościowych jest łatwa, ale brakuje jej ludzkiego zaangażowania, nie okazując emocji, osobowości ani prawdziwych myśli. Może również spowodować, że zaniedbujesz odbiorców na chwilę, jeśli zapomnisz sprawdzić swoje konta pod kątem pytań, odpowiedzi, ulubionych i tak dalej. Zabiera to możliwości nawiązywania autentycznych, uczciwych kontaktów z odbiorcami docelowymi.

VR

W VR nie ma nic złego, do tej pory nie było odpowiednich aplikacji marketingowych B2B,  ale o tym mówi się już od dłuższego czasu.

Czy korzystasz z najnowszych trendów marketingowych B2B?

Skontaktuj się z Aionline.pl , aby dowiedzieć się, jak wdrożyć najnowsze trendy marketingowe B2B.

Kategorie

Zapytaj nas

aionline.pl
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Dziękujemy

Odpowiemy na Twoje zapytanie w ciągu 24 godzin.