Co stanie się, jeśli będziesz dalej zwlekał z wdrożeniem Google Analytics 4 ?

20.02.2023
Marketing

Universal Analytics ( GA 3) przestanie przetwarzać dane od 1 lipca 2023 r., a Universal Analytics 360 od 1 października 2023 r. Teraz właśnie jest dobry moment na przejście na nowym Google Analytics 4. Nowe GA4 to wieloplatformowe rozwiązanie analitycznego. Google stara się opracować nowe standardy pomiaru i chce lepiej chronić prywatność użytkowników.

Przygotuj się do nadchodzących zmian już teraz i zabezpiecz swój biznes przed utratą cennych informacji! Poznaj główne zalety Google Analytics 4 dla Twojej firmy i dowiedz się, jak może Ci pomóc:

1. Monitorowanie zdarzeń na wszystkich platformach

Google twierdzi, że Universal Analytics został stworzony do pomiarów online. Został zaprojektowany tak, aby był zakotwiczony na pulpicie sieciowym, niezależnych sesjach i łatwiejszy do obserwowania danych z plików cookie.

GA4 nie będzie polegać na plikach cookie, ale będzie mierzyć i śledzić zdarzenia na wielu platformach i witrynach (np. na komputerach stacjonarnych, urządzeniach mobilnych i aplikacjach). Łączenie danych w jednym miejscu sprawia, że otrzymujemy bardziej wiarygodne dane do analizy. Nowa wersja do rozpoznawania użytkownika wykorzystuje pliki cookies, jego identyfikator oraz usługę Google Signals.

Partner artykułu: Partner enova 365 Warszawa

2. Atrybucja oparta na danych – nowe podejście do śledzenia zdarzeń

Użytkownicy GA4 będą mogli mierzyć zarówno aktywność związaną z konwersją, jak i aktywność niezwiązaną z konwersją, korzystając z funkcji atrybucji opartej na danych. Dzięki temu uzyskają szczegółowy wgląd na wpływ działań marketingowych.

Część zdarzeń, które domyślnie nie były śledzone w Universal Analytics, możemy teraz śledzić, wykorzystując pomiar zaawansowany w usłudze GA4 bez wykonywania dodatkowych konfiguracji. Dodatkowo zdarzenia nie wymagają od nas konfiguracji celów – możemy oznaczyć je jako konwersje, aby uzyskać ten sam efekt.

3. Lepsza integracja z produktami Google

Integracja GA4 i innych produktów Google, takich jak Google Ads, zapewni lepsze statystyki Analytics i pomoże zoptymalizować kampanie. Wszyscy klienci mają teraz integrację Display i Video 360, która poprawia skuteczność Twoich kampanii marketingowych.

Nowy rodzaj raportowania – pojawia się centrum analiz, które wcześniej było dostępne tylko dla użytkowników premium Universal Analytics. W nowej wersji GA algorytmy analizy konwersji skupiają się na całej ścieżce użytkownika – począwszy od jego pozyskania, aż do dokonania zakupu. Raportowanie odbywa się teraz w ramach cyklu życia klienta: Pozyskiwanie, Zaangażowanie, Generowanie przychodu, Utrzymanie.

4. Bezpieczeństwo i prywatność

GA4 zapewni lepszą ochronę prywatności dzięki rozbudowanym kontrolom gromadzenia danych. GA4 nie przechowuje adresów IP, w przeciwieństwie do Universal Analytics.

Dostosowanie zbierania danych zgodne z zasadami RODO.

Co to oznacza dla raportów?

1. Liczba sesji

Strumienie danych zamiast widoków raportowania zapewniają możliwość mierzenia pomiarów osobno dla aplikacji iOS, Android oraz sieci web.

Różne platformy mają różne sposoby liczenia sesji. Spowoduje to prawdopodobnie spadek ogólnej liczby sesji i wpłynie na sprawozdawczość za cały rok poprzedni. Ta rozbieżność powinna być monitorowana do celów sprawozdawczych.

2. Liczba konwersji

Nowa platforma Google Analytics prawdopodobnie przyniesie nieco wyższe liczby konwersji, ponieważ zmieniła się również logika. Tę wariancję należy wziąć pod uwagę, analizując rok do roku.

3. Współczynnik odrzuceń

Usunięto wskaźnik współczynnika odrzuceń GA4. Ten KPI należy zastąpić wskaźnikiem zaangażowania. Nowe wskaźniki zaangażowania zostaną umieszczone w operacjach specyficznych dla firmy.

Ulepszona integracja z Google Ads

Otrzymujemy rozbudowany system tworzenia, zarządzania i analizy list odbiorców oraz dostęp do nowych wymiarów w raporcie: Pozyskiwanie użytkowników oraz raporty zaangażowania na YouTube.

Istnieje wiele kroków, które możesz wykonać, aby prawidłowo przechwytywać i śledzić dane podczas konfigurowania konta Google Analytics. W przypadku niekompletnych danych nowa wersja Google Analytics uzupełnia brakujące dane, wykorzystując ich modelowanie na podstawie uczenia maszynowego.

1. Połączone konta

Wszystkie istniejące konta Google Ads powinny być powiązane z nową usługą GA4.

2. Importuj konwersje

Zintegruj nowe zdarzenia konwersji w witrynie GA4 z istniejącymi kontami Google Ads. Korzystaj z nowych działań powodujących konwersję, aby zautomatyzować strategie ustalania stawek, analizę danych i optymalizację w przyszłości.

3. Znaczenie listy odbiorców

Po połączeniu konta zaimportuj listy odbiorców z konta GA4 do Google Ads. Wspomoże to budowanie odbiorców i remarketing.

4. Integracja SA360

Aby obsługiwać gromadzenie danych, raportowanie, optymalizację budżetu  i optymalizację aukcji, zintegruj GA4 z istniejącym kontem Search Ads 360.

Nowość w Google Analytics 4

1. Śledzenie zdarzeń

Universal Analytics używa modułów śledzących na podstawie trafień, które śledzą trafienia do następujących typów trafień: trafienia na stronę (działania związane z wydarzeniami), trafienia e-commerce (działania w mediach społecznościowych). GA4 wykorzystuje jednak śledzenie oparte na zdarzeniach. Oznacza to, że każde wydarzenie można utworzyć na podstawie interakcji użytkownika na stronie. Universal Analytics pozwala także nowej kampanii na wywołanie sesji niezależnie od aktywności. GA4 nie zezwala na nowe interakcje w kampanii, co może spowodować spadek liczby sesji.

2. Cele

GA4 nie będzie już używać celów jako danych, takich jak Universal Analytics. Zamiast tego użytkownicy GA4 mogą oznaczyć konkretne zdarzenia konwersjami.

3. Struktura wydarzeń

GA4 nie będzie zawierać wartości zdarzeń, takich jak kategorie, akcje i etykiety. Zamiast tego w GA4 będą dostępne cztery typy zdarzeń: automatyczne zbieranie, ulepszone dane i zalecane zdarzenia. GA4 umożliwia tworzenie zdarzeń niestandardowych, ale użytkownicy GA4 powinni używać tylko zdarzeń generowanych automatycznie, chyba że konwersja nie jest uwzględniona.

4. Integracja z BigQuery

GA4 daje możliwość eksportu danych do narzędzia BigQuery w nowej wersji dostępna jest za darmo. Wcześniej taka integracja była możliwa tylko w przypadku płatnej wersji Universal Analytics. Ponadto pojawia się opcja eksportu danych w czasie rzeczywistym.

Co stanie się, jeśli będziesz dalej zwlekał?

Brak takiego działania sparaliżuje Twój biznes. Od 1 lipca 2023 roku pozostaniesz bez aktywnej usługi do pomiaru danych w witrynie. Nie ma możliwości migracji danych pomiędzy wersjami narzędzia, zatem będą one zbierane od początku. W praktyce wyglądać to będzie tak, że staniesz przed poważnym problemem, jakim jest brak rzetelnych danych. Staniesz także przed koniecznością poznania nowego interfejsu, który w inny sposób postrzega dane.

Przejdź na Google Analytics 4 już teraz!

Google Analytics 4 to nowy styl raportowania, mnóstwo funkcjonalności i ulepszeń. Potrzebujesz czasu, by poznać i zrozumieć nowy interfejs, a także zebrać wiarygodne dane do optymalizacji działań marketingowych.

Nasz zespół Google Analytics może skutecznie pomóc w przejściu na nową wersję oraz zachować to, co dla Ciebie jest najważniejsze z dotychczasowych danych.

Chcesz zabezpieczyć swoje dane historyczne ?

Kategorie

Zapytaj nas

aionline.pl
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Dziękujemy

Odpowiemy na Twoje zapytanie w ciągu 24 godzin.