5 alternatyw w marketingu dla Facebooka w mediach społecznościowych

27.04.2020
Digital marketingMarketing

Chcesz poszerzyć swoje podejście do mediów społecznościowych? Oto 5 alternatyw dla Facebooka, które pomogą Ci zdywersyfikować marketing.

Facebook

Facebook ewoluował znacznie na przestrzeni lat, ale stał się również niezwykle skomplikowany – szczególnie w przypadku firm.

Nie chodzi już o publikowanie treści i dotarcie do wszystkich odbiorców; dzisiaj jest tak dużo konkurencji i bardzo trudno jest dotrzeć do odbiorców za darmo. Facebook wydaje się ciągle zmieniać zasady, tnie zasięgi a strony firmowe są coraz mniej angażujące. 

Instagram

Instagram znacznie się rozrósł na przestrzeni lat i jest dziś jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych. Chodzi przede wszystkim o publikowanie zdjęć, ale jest też wideo / wideo na żywo. Działa to cuda dla firm, które chcą ściśle współpracować z grupą docelową.

Historie na Instagramie – Instagram  Stories  to także wielka sprawa, umożliwiająca firmom dzielenie się chwilami „zza kulis”, bez  konieczności zapisywania ich w swoich profilach. Instagram jest potężny i skuteczny dla wielu różnych firm, od restauracji i hoteli po banki iczy nawet firmy budowlane.

Twitter

Od około 2008 roku Twitter doskonale nadaje się do zbierania danych, śledzenia konkurencji i śledzenia hashtagów. Jest to także najlepsze miejsce, aby uchwycić pigułę  tego, co dzieje się w społeczeństwie.

Obserwujemy coraz większa popularność Twittera w Polsce. Już w przeciągu jednego miesiąca (listopad – grudzień 2019) zyskał ponad 1,5 mln nowych użytkowników. Czy to w koncu dobry czas dla tego medium? Zobaczymy.  

Podstawą  korzystania z Twittera  jest bardzo dobra znajomość tej  platformy. Trzeba ją poznać  na wylot , aby tweetować jak profesjonalista.  Tylko te najlepsze strategie marketingowe mają sukcesy na Twitterze. A najlepsze strategie obejmują  wiele aspektów tweetowania min. Poprzez szukanie odpowiednich list osób wpływowych, używanie obrazów w celu zwiększenia liczby retweetów, przeprowadzanie zaawansowanych badań i tweetowanie z zamiarem dotarcia do prawdziwych ludzi i odwołania się do ich ciekawości.

Youtube

YouTube to nie tylko miejsce do oglądania uroczych filmów o kotkach lub ulubionego pokazu szkiców. To miejsce, w którym niezliczeni twórcy stworzyli całe społeczności za pomocą swoich filmów. Od ofert edukacyjnych po społeczności rozrywkowe, możliwości komunikowania  się za pośrednictwem wideo są nieograniczone, a wideo bardzo mocno angażuje  społeczność.

Przykłady pomysłów na tworzenie wideo:

  • Filmy firmowe przedstawiające podstawowe wartości Twojej firmy
  • Filmy edukacyjne i filmy instruktażowe
  • Wywiady z wpływowymi osobami i liderami niszowych myśli
  • Filmy od kulis przedstawiające Twoją firmę i ludzi

Po przyciągnięciu uwagi  swoimi filmem, zdobyciu subskrybentów możesz , dalej rozwijać tych użytkowników jako potencjalnych klientów poprzez :

  • Filmy produktowe przedstawiające twoje produkty lub usługi
  • Referencje wideo – opinie zadowolonych twoich klientów
  • Filmy przedstawiające Case study – Studia przypadków kolejnych zadowolonych klientów!

LinkedIn

Kluczem do przyciągnięcia uwagi odbiorców jest innowacyjność. Możesz także używać hashtagów nie tylko do angażowania określonych odbiorców, ale także do śledzenia i monitorowania grup. W końcu media społecznościowe powinny obejmować słuchanie, a nie tylko nadawanie.

To, co zaczęło się jako miejsce do publikowania CV , szybko stało się doskonałym miejscem do kontaktu z profesjonalistami. Ponieważ ponad 300 milionów ludzi aktywnie korzysta z platformy, można śmiało powiedzieć, że jest to idealne miejsce do rozpoczęcia komunikacji , zbierania informacji o markach i angażowania użytkowników poprzez wartościowe treści. Możesz również skorzystać z takich funkcji, jak natywne wideo (które dociera do topowych kanałów), udostępnianie dokumentów (np. pliki PDF), a nawet wideo na żywo.

Kategorie

Zapytaj nas

aionline.pl
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Dziękujemy

Odpowiemy na Twoje zapytanie w ciągu 24 godzin.